Muutoksen tunkkaiset tuulet

Viikon merkittävin politiikan uutinen lienee selvä – ainakin maahanmuuttokriittisen ”skenen” kannalta.

Perussuomalaisista potkut saanut, Seppo Lehdon natsitervehdystä eduskunnassa valokuvannut kansanedustaja James Hirvisaari on perustanut uuden, Muutos 2011-puolueen nimellä toimivan eduskuntaryhmän.

Muutos 2011-puolueen sisällä viimeisin käänne natsitervehdysgatessa on aiheuttanut monenlaisia reaktioita. Hihamerkkigaten siivittämänä Muutokseen vaihtanut Hirvisaaren entinen eduskunta-avustaja Helena Eronen ennätti ensimmäisten joukossa tiivistämään monen tuntemukset tapahtuneesta yhteen sanaan:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄWUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPERKELE!

Olen ehkä hullu, mutta muistan Erosen jo jossain vaiheessa todenneen, ettei politiikan tekeminen vain oikein ole hänen juttunsa. Siitä olisi ehkä kannattanut pitää kiinni.

Muutoslainen Entinen Muutos 2011-puolueen kuntavaaliehdokas Jorma Nordlin puolestaan suoritti uusimman tiedon myötä blogissaan sulavan täyskäännöksen. Nordlin kehui ensin perussuomalaisten päätöstä erottaa Hirvisaari suoraselkäisenä toimintana – puoluettaan vahingoittava pelle sietää mennäkin – mutta muutama päivä myöhemmin oli jo ylistämässä Hirvisaarta uuden suoran demokratian aikakauden aloittavana messiaana.

poliittistahistoriaa

Niin, melkoista ironiaahan se. Ettäpäs sattuikin, että natsitervehdys johti Hirvisaaren juuri Muutos 2011-puolueeseen, jolla ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa. Oho, hupsis!

Ai, mistä muusta Nordlin kirjoittaa blogissaan? Monestakin, vaikkapa, noh —

somalit

Korjaus 11.10. – Saamani tiedon mukaan vielä viime vuoden kuntavaaleissa ehdolla ollut ja puolueen kotisivuilta löytyvä Nordlin ei enää ole mukana Muutos 2011-puolueessa.

* * *

Kaikki eivät kuitenkaan tunnu vielä tietävän Muutos 2011-puolueen taustoja – siitäkin huolimatta, että puolue oli kuntavaalien alla vahvasti edustettuna mm. suomalaista äärioikeistoa esitelleellä Kunnollisvaalit 2012-sivustolla.

Onneksemme historiantutkija Jussi Jalonen on laatinut blogiinsa kattavan historiikin puolueen synnystä, joka selvittää puolueen varhaista kehitystä maahanmuuttokriitikko Juha Mäki-Ketelän vetämänä projektina. Myös Mäki-Ketelä on sittemmin eronnut puolueesta.

Homma-foorumien aktiivien perustaman puolueen tarkoitus oli siis alun perinkin toimia eräänlaisena ”turvaverkkona” ns. nuiville ehdokkaille vuoden 2011 eduskuntavaaleissa siinä tapauksessa, että heidän etenemisensä perussuomalaisissa syystä tai toisesta estyisi.

NOT_RACIST

* * *

Onko Muutos 2011 sitten rasistinen puolue?

Muutoksen politiikkaa ei oikein voi arvioida tekojen perusteella, sillä niitä ei juurikaan ole. Tietoja Uudenkaupungin valtuustossa toimivasta Muutoksen valtuustoryhmästä ei kunnallisvaalien jälkeen ole levinnyt valtakunnan tasolle.

Puoluetta on siis arvioitava sen muun viestinnän ja toiminnan perusteella.

Periaatteessa puolue ajaa ohjelmansa mukaan laillisen maahanmuuton vaikeuttamisen ja kovempien vankilatuomioiden lisäksi suoraa demokratiaa, jolla tarkoitetaan sveitsiläistyylisiä sitovia kansanäänestyksiä.

Puolueen arvioiminen sen ohjelman kautta vaikuttaa sekin kuitenkin olevan turhaa. Ylen kuntavaalien alla järjestämässä eduskunnan ulkopuolisten puolueiden vaalitentissä puolueen viimeisin puheenjohtaja Marjukka Kaakkola ilmoitti nimittäin suoraan, ettei Muutos 2011-puolueessa kukaan oikein ole sitoutunut yhtään mihinkään.

Jos minkäänlaista puoluekuria ei ole, tarkoittaa se puolueen edustajille suurta vastuuta puolueen linjan määrittelemisessä – kaikki saavat lopulta tehdä ihan mitä lystäävät, jos pääsevät läpi.

Se tarkoittaa myös, että koko puoluetta on ensi kädessä arvioitava sen yksittäisten jäsenten toiminnan kautta, ei puolueohjelman.

Keneenköhän Lalli aikoo kirveensä tällä kertaa upottaa?

Keneenköhän Lalli aikoo kirveensä tällä kertaa upottaa?

* * *

Aktiivisempia puolueen edustajia verkossa on Muutos 2011:n puoluesihteeri ja puolueen Hämeen ja Pirkanmaan piiriyhdistyksen puheenjohtaja, akaalainen Oula Lintula.

Entisenä kokoomuslaisena Lintula on poliittisen uransa aikana ehtinyt toimia sekä kokoomusnuorten Keski-Suomen piirissä, Tampereen Tulevaisuuskokoomuksessa että Anime- ja mangayhteisö Hidoi ry:n puheenjohtajana.

Henkilökohtaiset kokemukseni Lintulasta rajoittuvat hänen lyhyeen kunnallisvaalien alla nähtyyn uraansa Facebookin Vasemmiston ja oikeiston rasismin vastaisessa ryhmässä. Siellä Lintula keskittyi pääasiassa toistelemaan sitä, ettei ole varma miten rasismi ja äärioikeisto sanoina määritellään, ja toisaalta todistelemaan, ettei kumpaakaan ilmiötä esiinny juuri missään – varsinkaan hänen puolueessaan.

Kun Lintulan puoluetoveri sitten samassa ryhmässä väitti mm. raiskaamisen olevan iranilaisten pakolaisten kulttuuriin oleellisesti kuuluva ominaisuus, ei esimerkiksi tämä Lintulasta vielä millään muotoa täyttänyt rasismin määritelmää.

Sen sijaan vaikkapa vähemmistöjen positiivinen diskriminaatio työnhaussa on näköjään hänestä mitä alhaisinta rodullista syrjintää ja suoraan Etelä-Afrikan apartheidiin verrattavaa toimintaa, koska siinä sorretaan Suomen valkoista enemmistöä.

Lintulalle poliittisten keskustelujen tärkein päämäärä tuntuukin olevan rasismin ja syrjinnän käsitteiden jatkuva, tarkoituksellinen hämärtäminen. Tämä sama piirre leimaa koko puolueen toimintaa.

Homma-foorumilla viihtyvästä Lintulasta syrjintää on myös se, ettei hän pääse natsien kanssa samalle listalle.

Homma-foorumilla viihtyvästä Lintulasta syrjintää on myös se, ettei hän pääse natsien kanssa samalle listalle.

* * *

Akaalaista puoluesihteeriä värikkäämpi tapaus on oululainen Junes Lokka, joka liittyi Vasemmiston ja oikeiston rasismin vastaiseen ryhmään samoihin aikoihin Lintulan kanssa, kenties kunnallisvaalikampanjaansa vauhdittaakseen.

Ennen ryhmästä erottamistaan Lokka ehti tuoda julki lukuisia omaperäisiä teorioita. Hän esimerkiksi väitti silloin Helsingin keskustassa käynnissä olleen kahden afgaaniturvapaikanhakijan nälkälakon olevan huijausta, ja siihen liittyvän rasistisen välikohtauksen olevan televisioyhtiön käsikirjoittama juttu.

Itse paikalla olleena ja tilannetta vierestä seuranneena olin luonnollisesti hieman eri mieltä kuin Oulusta käsin asiaa tutkiva Lokka.

Samalla logiikalla Lokka on väittänyt myös uusnatsistisen Kansallisen Vastarintaliikkeen organisoimien, vasemmistolaisia keskustelutilaisuuksia vastaan tehtyjen kaasu- ja teräaseiskujen olleen lavastettuja tempauksia, joilla Äärioikeisto Suomessa -kirjan kirjoittajat Dan Koivulaakso ja Li Andersson pyrkivät vauhdittamaan kirjamyyntiään. Tämä siitäkin huolimatta, että poliisi tunnisti tekijät vastarintamiehiksi nopeasti tekojen jälkeen.

Lokan tietotoimisto paljastaa: Dan Koivulaakso kaasutti itseään.

Lokan tietotoimisto paljastaa: Dan Koivulaakso kaasutti itseään.

Höyrypäisillä salaliittoteorioillaan, rasismia vähättelevällä videotaiteellaan, häpeilemättä todellisuudesta irtautuvilla väitteillään ja väsymättömällä jankutustaidollaan Lokka onkin noussut lyhyessä ajassa lähes Seppo Lehdon veroiseksi internet-trolliksi, jonka 230-sivuinen magnum opus on kiistatta Punk in Finland -foorumilla julkaistu teos, Junes Lokka: Marokon kauhu. Tuon suurteoksen kirjoittamisessa myös toisella oululaisella muutoksentekijällä, Asta Tuomisella oli oma roolinsa.

Antoisia lukuhetkiä!

Europarlamenttiin pyrkivä Junes Lokka jakaa vaalisivuillaan uusnatsijärjestön mainosta.

Europarlamenttiin pyrkivä Junes Lokka jakaa vaalisivuillaan saman uusnatsijärjestön mainosta, jonka tekoja pyrkii mitätöimään.

* * *

Muutos 2011:n hahmottamista vaikeuttaa vielä entisestään se, että sen jäsenet vaihtavat koko ajan toisiin puolueisiin – tai sitten kuuluvat useampiin, joka myös puolueen säännöissä sallitaan. Entisiä puolueen piirissä toimineita ovat edellä mainitun Nordlinin ja Mäki-Ketelän lisäksi Itsenäisyyspuolueen listalle vaihtanut, juutalaisten salaliitosta huolestunut Simon Wahlroos ja rotuerottelua kannattava Marko Sihvonen, joka viime vaaleissa vaihtoi avoimen rasistisen Olavi Mäenpään Sinivalkoiset-ryhmään.

Puolueen omaan MuutosWikiin tähän mennessä ilmoitetuista eurovaaliehdokkaista ainakin kaksi on samalla Piraattipuolueen jäseniä. Puoluetaustoista löytyy lisäksi entistä kokoomuslaista, liberaalipuoluetta ja Nuorsuomalaista.

Äärikapitalistisinta libertarismia edustaa Muutoksen eurovaaliehdokas Tuukka Kuru, joka kuuluu puolestaan Edistyspuolueen hallitukseen. Ja sitä kun vielä sanotaan, että vasemmisto lisääntyy jakautumalla!

herrakansaKansojen herra -nimimerkillä Uuden Suomen Puheenvuorossa ja Facebookissa kirjoitteleva Kuru vastustaa omien sanojensa mukaan ”kaikkea ihonväriin tai sukupuoleen liittyvää suosimista, kuten vasemmistolaisuutta ja feminismiä.”

Samalla Suomen Sisun jäseneksi maaliskuussa liittynyt Kuru vastustaa monikulttuurisuutta, joka hänen mukaansa ”ei toimi”.

Monisanaisilla olkiukoilla koristellussa tekstissään hän kuvaa äärioikeistolaista Suomen Sisua äärimmäisen tarpeellisena, peräti ainoana voimana ”vasemmistolaista absurdismia” vastaan. Sisun rasistinen maine on hänelle siksi ”samantekevä”.

Vasemmistolaisen absurdismin sijaan Kuru kannattaa ”terveellä moraalilla” varustettua yhteiskuntaa, jossa ”mädät aatteet” kuten kommunismi on ”estetty” – tarvittaessa tuliasein.

Ja vaikka Kurun individualistisessa ihanneyhteiskunnassa kansalaisiin luotetaan yksilöinä, ilmoittaa hän SS:n Vieraskynä-palstalla julkaistussa kirjoituksessaan kulttuurin olevan aina ”kollektivistinen ominaisuus” joka pitkälti selittää ihmisten käyttäytymistä. Tästä syystä kurulaisen ideaalin toteutumiseksi vieraista kulttuureista tulevat maahanmuuttajat olisikin käytävä läpi ”tarkemmalla seulalla” jossa heidän yrityshenkisyytensä ja yhteensopivuutensa anglo-saksisen liberalismin kanssa varmistetaan jo heti rajalla.

… muslimit tuskin ovat kiinnostuneita länsimaisen maailman homoihanteista, naisten asemasta tai anglo-saksisesta liberalismista, sillä heidän kulturillinen taustansa ja käsitys oikeudenmukaisuudesta on sekulaareihin länsimaalaisiin verrattuna hyvin poikkeava.

Kurulaisessa yhteiskunnassa yhteiskunta luottaa yksilöihin, kunhan he ovat Kurun kanssa samaa mieltä.

* * *

tervetuloa

Toisen puolueen mies on tätä nykyä myös espoolainen Jussi Yli-Paavola, joka vielä vuoden 2012 kuntavaaleissa oli Muutoksen ehdokas.

Kunnallisvaaliehdokkaana Yli-Paavola profiloitui mm. tuomalla budjettiriihen yhteydessä järjestettyyn mielenosoitukseen pahvilaatikollisen kananmunia, joilla olisi omien sanojensa mukaan halunnut heitellä ministereitä.

Kun tämä poliittinen strategia ei juuri kantanut hedelmää, päätti Yli-Paavola lähteä perustamaan jälleen uutta, vieläkin maahanmuuttokriittisempää puoluetta.

Mallia Suomidemokraatit-nimiseen puolueeseen on otettu suoraan ruotsalaisesta Sverigedemokraterna-puolueesta, jonka kansanedustajat ovat tulleet tunnetuksi muun muassa uhkailemalla ihmisiä hieman kananmunia astetta kovemmilla välineillä – rautaputkilla.

ruotsidemo

* * *

Mediakohun herättäminen väkivaltaisilla uhkauksilla ei toki ole tuntematonta Muutos 2011-puolueellekaan. Itse asiassa puolueen entisen puheenjohtajan, turkulaisen Jiri Kerosen ensiesiintymisiä keltaisessa lehdistössä taisi olla juttu, jossa hänen kerrottiin vitsailleen eduskuntatalon räjäyttämisellä Facebookissa.

Nykyään ilmeisesti myös Piraattipuolueessa vaikuttavan Kerosen poliittista toimintaa onkin kautta linjan leimannut tämä itseään muita viisaampana pitävän ylioppilaan nenäkkyys, jossa jatkuvat, tahallisen provokatiiviset heitot kuitataan huumorilla ja saivartelulla. Kerosen johdolla puolue haki palstatilaa myös järjestämällä tahallaan uskonrauhaa rikkovan hevikeikan ja kieltäytymällä allekirjoittamasta kaikkien puolueiden yhteistä rasismin vastaista peruskirjaa.

Puolueen YouTube-kanavalta löytyvässä videossa maaliskuussa 2011 järjestetyn tilaisuuden yhteydessä mm. ilkutaan suomenruotsalaiselle toimittajalle ja jatketaan sitten juttua oluttuopin ääressä.

Sittemmin Keronen on julkisissa kommenteissaan siunannut väkivallan mm. pääministeri Jyrki Kataista vastaan Euroopan vakautusmekanismia eduskuntatalolla vastustaneessa mielenosoituksessa viime vuoden kesäkuussa toisten mielenosoittajien harmiksi. Lokakuussa Per-Looks -kohun yhteydessä sananvapautta ylistävä Keronen puolestaan toivoi Twitterissä, että Per-Looks-sivuston tekijä joutuu pahoinpitelyn kohteeksi ja saa HIV-tartunnan.

Kaikki tämä on tietenkin Kerosesta poliittiselle toimijalle ja puolueen puheenjohtajalle täysin hyväksyttävää, jopa toivottavaa käytöstä – koska hei, se on vain huumoria!

Breivik-vitsit ovat hauskoja, älä nyt viitti olla tommonen jäykkis kun meillä pojilla on kivaa!

Breivik-vitsit ovat politiikassa hauskoja, älä nyt viitti olla tommonen jäykkis kun meillä pojilla on niin kivaa!

Kerosen blogisivuillaan julkaisemassa pompöösissä manifestissa paska läppä ei ole ainoastaan oikeus, vaan suorastaan jokaisen valveutuneen yksilön moraalinen velvollisuus armottomassa taistelussa aivopestyjä kukkahattutätejä vastaan.

Hiljattain Keronen tarkensi filosofisia näkemyksestään myös Facebookissa. Hänen mukaansa kuka tahansa voi ”heittää loputtomasti millaista tahansa huumoria ilman, että se tekee hänestä yhtään mitään,” eikä ketään voi kutsua rasistiksi, ellei omaa telepaattisia kykyjä.

jirikeronen

Lälläslää, se joka sanoo on se itte!

* * *

muutosss

Kaikkea tätä aineistoa läpikäydessä ei voi tulla kuin yhteen loppupäätelmään: Muutos 2011 ei ole rasistinen puolue.

Muutos 2011 on ”En ole rasisti, mutta…” -puolue. Sen joutsenen siipien alla vain sattuu lymyilemään lauma rasismin kanssa jatkuvasti flirttailevia valkoihoisia miehiä, joiden pääasiallinen ulosanti on lapsekasta lällättelyä.

Sellaisena se on toki James ”Twitter” Hirvisaarelle erinomainen poliittinen koti.

Harmittomien trollien möykkääminen on kuitenkin siitä petollista, että sen sekaan on helppo piilottaa kaikenlaista. Kuten vaikkapa eräs toinen Seppo Lehdon ystävä, surullisen kuuluisan Hetero Pride-kulkueenkin organisoinut Jani Viinikainen, jonka motiivit puolueeseen liittymiselle ovat hyvin selviä:

1383398_1420300464855211_1136047955_n

Ehkä Muutoksen avulla Suomessakin kultainen aamunkoitto vielä sarastaa.

jani16

62 responses to this post.

  1. Posted by Tero on 10 lokakuun, 2013 at 20:59

    Nordlin ei ole ollut enää vähään aikaan Muutoksen jäsen, eikä haukkunut Hirvisaarat pelleksi. Teksti on kirjoittajan omaa mielikuvituksen tuotetta,

    Vastaus

    • Kiitos tiedosta, korjasin artikkelia. Kuten sanottua, Muutos 2011 on vaikea hahmottaa puolueena, sen jäsenet kun tuppaavat koko ajan tulla ja mennä.

      Lisäsin samalla myös kuvan, jossa vaaliehdokas Lokka jakaa poliitikkosivullaan uusnatsijärjestön mainosta. Liekö sekin mielikuvitukseni tuotetta?

      Vastaus

  2. Miten ”monikulttuurisuus on haitallista lapsillesi ja lapsenlapsillesi” on yhtä kuin uusnatsismi?

    Sehän on paikkaansa pitävä väite. Miten olisi, jos vaikka kumoaisit sen uusnatsismilla jeesustelun sijaan?

    Vastaus

    • Kyseessä on uusnatsijärjestön logolla varustettu tarra, älä leiki typerää. Sen sisältämä viesti on toki ääliömäinen myös ilman logoa, sillä Suomi on aina ollut monikulttuurinen. https://ylivuoto.wordpress.com/2010/07/22/suomi-on-aina-ollut-monikulttuurinen/

      Vastaus

      • Mitä merkitystä tuolla ”uusnatsijärjestöllä” on? Vaikka paikkaansa pitävä väite mielestäsi onkin ”ääliömäinen”, et kumonnut väitettä: esitit vain mielipiteesi asiasta.

        Katsomalla muiden maiden esimerkkejä ymmärtäisit, mistä on kyse.

        Tuo ”Suomi on aina ollut monikulttuurinen” taas on älyllistä epärehellisyyttä. Vaikka suomalaisten tavoissa on eroja, ei kyse ole siitä monikulttuurisuudesta, jota nykyään tarkoitetaan. Kyllä sinä tämän tiedät, leikit vain tyhmempää kuin oikeasti olet.

        Monikulttuurisuus on pelkkä koodisana islamille ja muille takapajuisille kulttuureille, joita meidän on mukamas pakko hyväksyä. Jos näitä kritisoi, huudetaan rasismia tai uusnatsismia, kuten tässäkin blogikirjoituksessa. Miksi?

        Saa olla aikamoinen psykopaatti kannattaakseen naisten alistamista niillä kammottavilla kaavuilla, pakkomielteistä viisi kertaa päivässä rukoilua, rituaaliteurastamalla kidutettua halal-lihaa, ympärileikkauksia ja monia muita barbaarisia tapoja.

      • Posted by S. P. Kähmi on 12 lokakuun, 2013 at 14:42

        ”Vaikka suomalaisten tavoissa on eroja, ei kyse ole siitä monikulttuurisuudesta, jota nykyään tarkoitetaan. […] Monikulttuurisuus on pelkkä koodisana islamille ja muille takapajuisille kulttuureille”

        Korjaus: Se on sinulle pelkkä koodisana, koska olet pakkomielteinen kulttuurisoturi, jota vääränlaiset ihmiset halla-ahistavat. Me muut pystymme näkemään asian hieman laajemmassa kontekstissa.

        En myöskään esittänyt vain mielipidettäni, kuten sinä, vaan perustelin kantaani aika laajasti. Lisää voi lukea täältä: https://ylivuoto.wordpress.com/2010/07/25/osa-2-suomi-on-edelleen-monikulttuurinen/

        ”Jos näitä kritisoi, huudetaan rasismia tai uusnatsismia, kuten tässäkin blogikirjoituksessa. Miksi?”

        Kysytkö minulta vakavissasi, miksi sinut yhdistetään rasisteihin ja uusnatsismiin, kun itse jaat omilla sivuillasi rasistien ja uusnatsien materiaalia? Minä en ole sitä yhteyttä luonut, vaan sinä. Kysymys tulisikin esittää sinulle: Miksi?

    • Korjaus: Se on sinulle pelkkä koodisana, koska olet pakkomielteinen kulttuurisoturi, jota vääränlaiset ihmiset halla-ahistavat. Me muut pystymme näkemään asian hieman laajemmassa kontekstissa.

      Ja mikä on tämä konteksti?

      En myöskään esittänyt vain mielipidettäni, kuten sinä, vaan perustelin kantaani aika laajasti.

      Jos Suomi on aina ollut monikulttuurinen (tirsk), niin mikä on muuttunut?


      Kysytkö minulta vakavissasi, miksi sinut yhdistetään rasisteihin ja uusnatsismiin, kun itse jaat omilla sivuillasi rasistien ja uusnatsien materiaalia?

      Kysyn.

      Minä en ole sitä yhteyttä luonut, vaan sinä. Kysymys tulisikin esittää sinulle: Miksi?

      Koska monikulttuurisuus on haitallista lapsillesi ja lapsenlapsillesi.

      Vastaus

      • Minulla ei kyllä ole vielä lapsia, mutta jos olisi, heidän isänsä olisi syntynyt Ruotsissa, äiti Virossa, isoäiti (Venäjän) Karjalassa, isoisä Inkerinmaalla, osa sukulaisista Kiinassa, isän (entiset) kollegat Somaliassa, naapurit Venäjällä, ja loput olisivat muuten vaan epäilyttäviä suomenruotsalaisia.

        Osaatko määritellä, mitä haittoja tässä monikulttuurisessa ympäristössä kasvamisesta heille on, ja kuinka suuren prosenttiosuuden tästä monikulttuurisuudesta itse poistaisit? Koska lapseni ovat itsessään monikulttuurisia, tulisiko heidät itsensä poistaa haitallisina?

      • En tiedä – riippuu vähän siitä, vaatisivatko he itselleen omat uimavuorot, halal-lihaa koulun ruokalassa, moskeijoiden rakentamista verovaroin ym. Suomeen kuulumatonta.

      • Olisit siis valmis poistamaan Suomesta minun omat lapseni, jos he ovat eri mieltä kanssasi? Eikö siis asia ole niin, että Junes Lokka on vaarallinen lapsilleni ja lapsenlapsilleni, eikä suinkaan monikulttuurisuus?

      • Voi tätä tahallaan ymmärtämisen määrää. Mistä keksit, että eri mieltä oleminen olisi peruste karkotukselle?

        Ovatko lapsesi siis ulkomaalaisia rikollisia, jotka vaativat itselleen erivapauksia? Silloin vastaan kyllä, heidät tulee karkottaa maasta — se ei ole vaaraksi kenellekään, päinvastoin.

      • Eihän sinun väitteesi ollut, että ”erivapauksia vaativat ulkomaalaiset rikolliset” ovat vaarallisia lapsilleni ja lapsenlapsilleni, vaan se, että monikulttuurisuus on vaarallista lapsilleni ja lapsenlapsilleni.

        Kun lapseni (joita ei vielä ole olemassa) tulevat väistämättä olemaan itse monikulttuurisia, ymmärtänet tämän olevan ongelmallinen, ettei suorastaan mahdoton väite.

        Kysyinkin sinulta, miten aiot tämän ristiriidan ratkaista?

  3. Ymmärtääkö kirjoittaja sellaista asiaa, että jos ja kun asioita ratkaistaan sitovilla kansanäänestyksillä, niin silloin koko äänestysikäisen kansan pitäisi olla natsirasisteja jotta visiot polttouuneista toteutuisivat?

    Vastaus

    • Ymmärtää toki, eikä kirjoittaja vastusta demokratian suorentamista nykyisestään. Mutta ymmärtääkö kommentaattori sellaista asiaa, että Muutos-puolueen jäsenten agendalla on sitovien kansanäänestysten lisäksi muutakin?

      Vastaus

  4. Muutoksen tavoiteohjelma mahtuu yhdelle A4:lle, sen lisäksi on puoluekokouksen eurovaaliohjelma. Muita ohjelmia ei ole. Jäsenillä saa olla vaikka mitä agendoja, kunhan ne eivät riko lakeja, poikkeuksena kiistan alla olevat huonot sananvapautta rajoittavat lait, joiden testaamista ei kannata lopettaa, koska ilmapiiri tuntuu menevän koko ajan sairaammaksi ja orwellilaiseksi. Muutos 2011 ei myöskään halua omia suoraa demokratiaa, vaikka onkin tällä hetkellä ainoa eduskuntapuolue, joka sitä aktiivisesti ajaa.

    Kirjoittaja on nähnyt kauheasti vaivaa jättääkseen huomiotta kaikki seikat, jotka eivät sopisi hänen agendaansa. Kuten esimerkiksi minut ja viimeisimmän teokseni SKP:läisen räppäri Kansojen isän kanssa.

    Vastaus

    • Millähän tavalla musiikkivideosi todistaa vääräksi mitään niistä asioista, joita olen tässä kirjoituksessa tuonut esiin? Ihan jees biisihän se on, mutta ei se puolueestasi tee yhtään sen parempaa. Pikemminkin postauksesi tukee väitettäni: Muutos 2011 on ”kaikki kelpaa” -puolue, jossa viiripäiden on helppo ajaa mitä tahansa agendaa.

      Kirjoitukseen ei myöskään kulunut niin suurta vaivaa – se muotoutui yhdessä yössä kaikista niistä henkilökohtaisista kokemuksista, joita minulla puolueen aktiiveista on.

      Vastaus

  5. Posted by Oula Lintula on 12 lokakuun, 2013 at 12:04

    Kommentoin itseäni koskevaa virheellistä väitettä, muut henkilöt kommentoikoot omiaan.

    ”Lintulalle poliittisten keskustelujen tärkein päämäärä tuntuukin olevan rasismin ja syrjinnän käsitteiden jatkuva, tarkoituksellinen hämärtäminen.”

    Ei pidä paikkaansa. Tarkoitukseni on rasismin ja syrjinnän käsitteiden selkeyttäminen. Minun näkökulmastani vastapuolen tavoitteena on niiden hämärtäminen. Esimerkiksi sinusta saa tässä sen kuvan, että etnisin perustein tapahtuva positiivinen diskriminaatio ei olisi rasismia.

    Vastaus

    • Rasismin ja syrjinnän määritelmässä ei ole mitään epäselvää. Sen voi löytää esimerkiksi Wikipediasta.

      Suomen valtion vuonna 1970 ratifioiman YK:n kaikkinaisen rotusyrjinnän poistamista koskevan kansainvälisen yleissopimuksen mukaan rotusyrjinnällä tarkoitetaan:

      »kaikkea rotuun, ihonväriin, syntyperään tahi kansalliseen tai etniseen alkuperään perustuvaa erottelua, poissulkemista tai etuoikeutta, jonka tarkoituksena tai seurauksena on ihmisoikeuksien ja perusvapauksien tasapuolisen tunnustamisen, nauttimisen tai harjoittamisen mitätöiminen tai rajoittaminen poliittisella, taloudellisella, sosiaalisella, sivistyksellisellä tai jollakin muulla julkisen elämän alalla.»

      Oleellista sen määrittelemisessä, onko jokin rasismia vai ei, on siis kysymys siitä, edistääkö se yhteiskunnan tasa-arvoisuutta vai ei. Tässä on tärkeää erottaa mahdollisuuksien tasa-arvo ja toteutumien tasa-arvo.

      Positiivinen diskriminaatio edistää toteutumien, ts. reaalisen tasa-arvon toteutumista, siinä missä muodollinen tasa-arvo saattaa johtaa päinvastaisiin lopputuloksiin.

      Positiivinen diskriminaatio ei siten täytä Suomessa hyväksyttyä rasismin määritelmää. Se on myös Suomen perustuslain mukaista, sillä perustuslaissa tasa-arvoa tarkastellaan nimenomaan toteutumien tasa-arvon kautta.

      Se on tietenkin totta, ettei pelkillä mekaanisilla ratkaisuilla työhönoton yhteydessä vielä ratkaista itse ongelman lähdettä, ts. sitä rakenteellista ongelmaa, joka uusintaa vähemmistöjen heikompaa asemaa yhteiskunnassa. Sen korjaaminen edellyttää paljon radikaalimpia rakennemuutoksia.

      Vastaus

      • Posted by Oula Lintula on 12 lokakuun, 2013 at 20:44

        Wikipediassa mainitaan rasismille kaksi määritelmää, jotka ovat keskenään eriäviä. Wikipedia ylipäänsä ei ole mikään lähde, tämä myönnetään tieteellisessä keskustelussa aika laaja-alaisesti.

        Tiedän että positiivinen syrjintä on laillista. Tämän lain muuttaminen on yksi päämääräni politiikassa, koska tosiaan kannatan, niin, tasa-arvoa. Siltä varalta että asiasta on epäselvyyttä, tarkoitan tasa-arvolla nimenomaan mahdollisuuksien tasa-arvoa.

      • En väittänyt Wikipedian olevan lähde, vaan totesin lähteen löytyvän esimerkiksi Wikipediasta. Hieman tarkkaavaisuutta, pyydän.

        Wikipedian mainitsemat määritelmät eivät myöskään ole keskenään ristiriitaisia, vaan täydentävät toisiaan.

        Mahdollisuuksien tasa-arvo kiteytyy vanhaan kaskuun Pariisista, joka on maailman oikeudenmukaisin kaupunki: ”Meillä on siltojen alla nukkuminen kielletty sekä rikkailta että köyhiltä.”

        Samaten rullatuolilla liikkuvaa ei juuri lämmitä, että hänellä on portaita pitkin tismalleen samat mahdollisuudet päästä jonnekin kuin muilla. Niin kauan kuin elämme todellisessa maailmassa tarvitaan toteutumien tasa-arvoa.

      • Posted by Oula Lintula on 13 lokakuun, 2013 at 02:21

        Positiivinen syrjintä ei tietenkään edistä mahdollisuuksien tasa-arvoa, mutta ei se edistä myöskään toteutumien tasa-arvoa. Jos tarjolla on yksi paikka ja siihen kaksi hakijaa, niin lopputulos on joka tapauksessa se, että yksi henkilö valitaan ja yksi jää valitsematta. Jos tasa-arvon mitta on se, että kaikki saavat yhtä paljon työpaikkoja (siis joko 1 tai 0) niin silloin tietty määrä epätasa-arvoa syntyy väistämättä verrattuna alkutilanteeseen (jossa molemmat ovat ilman paikkaa).

        Positiivinen syrjintä ei siis luo tasa-arvoa, se on vain uusi tapa jakaa olemassaolevaa epätasa-arvoa.

      • Posted by Oula Lintula on 14 lokakuun, 2013 at 14:51

        Rinnastatko etnisiä vähemmistöjä edustavat vammaisiin, jotka joutuvat käyttämään pyörätuolia koska eivät ilman tukitoimia pärjää? Kannattaa varoa, näistä jutuista ollaan tässä maassa herkästi leivättömän pöydän ääressä.

        Rinnastus ei muutenkaan toimi. Jos pyörätuoleja varten tehdään ramppi, ei silloin estetä tervejalkaisia käyttämästä sitä samaa ramppia tai vaikka niitä vieressä olevia portaita. Tai jos vaikka kirjastoon menee yksi henkilö pyörätuolilla ramppia pitkin, ei siitä kirjastosta silloin käsketä yhtä tervejalkaista ulos. Rampit eivät siis oikeasti syrji ketään.

        Sen sijaan, jos yhteen työpaikkaan palkataan yksi vähemmistön edustaja ”positiivisella syrjinnällä”, niin silloin sitä samaa paikkaa ei saa kukaan muu. Lopputulos on sama kuin ilman syrjintää: joku jäi ilman paikkaa.

      • ”Rinnastatko etnisiä vähemmistöjä edustavat vammaisiin, jotka joutuvat käyttämään pyörätuolia koska eivät ilman tukitoimia pärjää?”

        On kiistaton tosiasia, että (erityisesti vaikeista olosuhteista Suomeen tulleiden) maahanmuuttajataustaisten on keskimäärin vaikeampi työllistyä kuin kantasuomalaisen – näitä tilastoja myös ulkomaalaiskriittiset esittelevät innolla. Viime vuosina myös asunnottomuus on rajusti yleistynyt maahanmuuttajien keskuudessa. Koko kohdennetun työvoimapolitiikan idea on siinä, että tällainen ryhmä tarvitsee siksi tukitoimia työllistämisen edistämiseksi. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

        Minua kiinnostaisi tietää, mitä vaihtoehtoisia, vähemmän syrjiviä työllistämistoimia te ulkomaalaiskriittiset ehdotatte? Yleensä kun puhe siirtyy kotouttamista edistäviin toimiin, ovat nekin teidän mielestänne raakaa enemmistön syrjintää, tai sitten niihin ei ole varaa.

        Onko se sittenkin ihan jees, että ne pirun somalit ei käy töissä vaan elelee sossun rahoilla?

      • On kiistaton tosiasia, että (erityisesti vaikeista olosuhteista Suomeen tulleiden) maahanmuuttajataustaisten on keskimäärin vaikeampi työllistyä kuin kantasuomalaisen

        Miksi siis päästämme ihmisiä tänne syrjäytymään, kun täällä ei ole töitä omillekaan? Ole hyvä ja ota selvää, mitä massamaahanmuutto on tuottanut muissa maissa — ainoastaan kurjuutta ja rikollisuutta. Miksi ihmeessä meidän tulisi toistaa nämä samat virheet, kun tiedämme etukäteen lopputuloksen?

        Viime vuosina myös asunnottomuus on rajusti yleistynyt maahanmuuttajien keskuudessa.

        Ulkomaalaiset voivat käyttää vapaata liikkuvuuttaan ja etsiä asuntoja muualta — onhan suomalaisiakin asunnottomina.

        Minua kiinnostaisi tietää, mitä vaihtoehtoisia, vähemmän syrjiviä työllistämistoimia te ulkomaalaiskriittiset ehdotatte?

        Etsikööt töitä muualta, vaikka sieltä mistä ovat tulleet. Ruotsi on myös erinomainen kohde muuttaa. Olen ehdottanut maahanmuuton rajua rajoittamista: esimerkiksi Eila Kännön aikana ei näitä ongelmia tarvinnut miettiä.

        Onko se sittenkin ihan jees, että ne pirun somalit ei käy töissä vaan elelee sossun rahoilla?

        Joko he vievät sossurahamme tai vievät työpaikkamme. Molempi pahempi.

        ps. miksi vihaat somaleita?

      • ”Miksi siis päästämme ihmisiä tänne”

        Yleisimpiä maahanmuuton syitä ovat perhe, työ tai opiskelu. Osa joutuu pakenemaan kotimaastaan ja hakemaan muualta turvapaikkaa.

        ”Etsikööt töitä muualta, vaikka sieltä mistä ovat tulleet.”

        Toisin sanoen teillä ei ole ehdottaa mitään. Se nyt toki tiedettiin sinun kohdallasi jo entuudestaan.

        ”Olen ehdottanut maahanmuuton rajua rajoittamista”

        Minä olen ehdottanut Muutos 2011 -puolueelle hölmöilyn rajua rajoittamista. Kaikkea ei voi saada.

      • Yleisimpiä maahanmuuton syitä ovat perhe, työ tai opiskelu. Osa joutuu pakenemaan kotimaastaan ja hakemaan muualta turvapaikkaa.

        Miten tämä liittyy kommenttiini, joka kuului: Miksi siis päästämme ihmisiä tänne?

        Toisin sanoen teillä ei ole ehdottaa mitään.

        Toisin sanoen? Mitä kohtaa et ymmärtänyt ehdotuksessani?

        Ehdottamani ratkaisu on ongelmien ennaltaehkäisyä ja se on ainoa toimiva. Suomalaisillekin aina ehdotetaan työnhakua ulkomailta, miksei siis ulkomaalaisillekin? Ihmisarvohan on jakamaton ja kaikkia tulee kohdella samalla lailla.

        Minua ei muuten tarvitse teititellä.

        Minä olen ehdottanut Muutos 2011 -puolueelle hölmöilyn rajua rajoittamista.

        Missä näin olet tehnyt ja mitä hölmöilyä tarkoitat? Ja miten ehdotuksellasi on vaikutusta maahanmuuton tuomiin ongelmiin?

      • ”Miten tämä liittyy kommenttiini, joka kuului: Miksi siis päästämme ihmisiä tänne?”

        Se on vastaus siihen.

        ”Mitä kohtaa et ymmärtänyt ehdotuksessani?”

        Sitä kohtaa, jossa se liittyy täällä jo olemassaoleviin ihmisiin. Vai toteutuuko esityksesi retroaktiivisesti niin, että myös kaikki maahan muuttaneet ihmiset poistetaan? Mistä vuodesta alkaen? Itse muutin Suomeen muistaakseni vuonna 1990, en tiedä olenko vielä kotoutunut tarpeeksi hyvin.

        Työpaikkoja ainakin olen tässä ajassa vienyt useammankin, sossurahoja en niinkään. Mutta niin kapitalismi toimii – työläiset pakotetaan aina kilpailemaan toistensa kanssa työpaikoista, oli maahanmuuttoa tai ei.

        ”… mitä hölmöilyä tarkoitat?”

        Mistä aloittaisi? Esimerkiksi naisten huoriksi kutsumisesta? Saako se sinut tuntemaan itsesi isoksi mieheksi?

      • Posted by Oula Lintula on 15 lokakuun, 2013 at 01:16

        Minu ratkaisuni on se, että hankkivat Suomesta työpaikan ennen kuin muuttavat Suomeen. Tai jos eivät hanki, niin sitten ovat muuttamatta.

        Käytännössä tämä toimii helposti: poistetaan kaikki sosiaaliset tulonsiirrot ulkomaiden kansalaisille. Kyllä maahan saisi senkin jälkeen tulla, kunhan sitten eläisi omilla tai itse ansaituilla rahoilla.

        Ylipäänsä kansanryhmät eivät tee töitä. Yksilöt tekevät. Kuten jo totesinkin, syrjintä ei lisää työssäolevien yksilöiden määrää millään tavalla.

      • ”Minu ratkaisuni on se, että hankkivat Suomesta työpaikan ennen kuin muuttavat Suomeen.”

        Toisin sanoen vastuu maahanmuuton säätelystä on ulkoistettava kokonaan halpatyövoimaa etsiville kapitalisteille. Ainakin johdonmukaisen kokoomuslaista, jos ei muuten järkevää politiikkaa!

        Mutta miten työpaikan haku etukäteen onnistuu, jos on pakolainen tai turvapaikanhakija? Turvataanko kiintiöpakolaisille myös kiintiötyöpaikat – sehän olisi sinusta syrjintää?

        Ylipäänsä rupeaa mietityttämään, tiedätkö ensimmäistäkään asiaa maahanmuutosta?

        ”Ylipäänsä kansanryhmät eivät tee töitä.”

        Nimenomaan eivät, vaan työväenluokka tekee töitä. Kapitalismissa työläinen joutuu aina kilpailemaan toista työläistä vastaan työnhaussa. Se on lähtökohtaisesti työläistä kohtaan epäreilua, mutta voihan sitä lainsäädännöllä yrittää tehdä edes hieman markkinamekanismia reilummaksi.

      • Se on vastaus siihen.

        Vastauksesi oli ohi kysymyksen, joka kuului: miksi. Et kertonut syytä.

        Sitä kohtaa, jossa se liittyy täällä jo olemassaoleviin ihmisiin. Vai toteutuuko esityksesi retroaktiivisesti niin, että myös kaikki maahan muuttaneet ihmiset poistetaan? Mistä vuodesta alkaen?

        Aloitetaan rikollisista, jatketaan työttömillä, joilla ei mitään todellisia siteitä maahamme, jne. Ei se niin vaikeaa ymmärtää ole. Mutta älä sano, etteikö minulla olisi ehdotuksia.

        Itse muutin Suomeen muistaakseni vuonna 1990, en tiedä olenko vielä kotoutunut tarpeeksi hyvin.

        Ja siis olet kieltä taitamaton ulkomaalainen, jolla ei ole mitään yhteistä muiden suomalaisten kanssa?

        Mutta niin kapitalismi toimii – työläiset pakotetaan aina kilpailemaan toistensa kanssa työpaikoista, oli maahanmuuttoa tai ei.

        Kannattaako tällaisessa järjestelmässä tuoda lisää kilpailijoita? Sehän on työläisen edun vastaista.

        Mistä aloittaisi? Esimerkiksi naisten huoriksi kutsumisesta? Saako se sinut tuntemaan itsesi isoksi mieheksi?

        Ilmaisen itseäni haluamallani tavalla. Ei sillä ole tekemistä miehuuden tai hölmöilyn kanssa — miksi olisi?

        Miten sinä kuvailisit syyttäjää ja tuomaria, jotka päästävät joukkoraiskaajat yhdyskuntapalvelulla? Lainoppineeksi?

      • ”Mutta älä sano, etteikö minulla olisi ehdotuksia.”

        Sitä en todellakaan sano, minusta ne ovat vain häpeällisen typeriä ehdotuksia. Erityisen typeriksi ne muuttuvat, kun muistetaan aiheena olevan positiivinen diskriminaatio ja sen syrjivyys.

        Sinusta siis työhönoton yhteydessä esiintyvää positiivista diskriminaatiota parempi vaihtoehto olisi massiivinen, Suomen lakeja ja ihmisoikeussopimuksia rikkova operaatio, joka syrjisi törkeästi tänne muuttaneita ihmisiä niin absurdeilla tavoilla, ettei niille luultavasti ole tuntemassamme lainsäädännössä edes rikosnimikkeitä.

        Aivan kerrassaan mahtavaa!

        ”Ja siis olet kieltä taitamaton ulkomaalainen, jolla ei ole mitään yhteistä muiden suomalaisten kanssa?”

        Olen Ruotsissa syntynyt, mutta puhun suomea. Ironista kyllä, asun kunnassa, jossa Suomessa syntyneet puhuvat ruotsia. Olen siis paluumuuttajana usein joutunut tilanteisiin, jossa en puhu valtaväestön kieltä.

        Erityisesti vanhempi väki tuntuu olevan joskus jopa vähän suivaantunut kielitaidottomuudestani. Tästä syystä en ole koskaan saanut selville, kuinka paljon yhteistä minulla lopulta heidän kanssaan on. Kun Lex Lokka astuu voimaan, onko minun poistuttava maasta vai heidän?

        ”Kannattaako tällaisessa järjestelmässä tuoda lisää kilpailijoita? Sehän on työläisen edun vastaista.”

        Kapitalismi kokonaisuutena on työläisen edun vastaista. EU- ja EMU-jäsenyyteen liittyvä Suomen liittäminen eurooppalaiseen markkina-alueeseen ja liberalistinen lainsäädännön rapauttaminen moninaisilla direktiiveillä on toki huonontanut työväen asemaa merkittävästi, mutta kyse on yleiseurooppalaisesta ongelmasta, jossa maahanmuutto on sivuseikka.

        ”Ilmaisen itseäni haluamallani tavalla. Ei sillä ole tekemistä miehuuden tai hölmöilyn kanssa”

        Tarkennettakoon, että sinusta naisten nimittely huoriksi ei ole hölmöä, vaan ihan korrektia. Millä sanoilla kuvailisit näyttelijä Krista Kososta? Onko hänkin huora?

      • Sitä en todellakaan sano, minusta ne ovat vain häpeällisen typeriä ehdotuksia.

        Mitä niissä on typerää?

        Sinusta siis työhönoton yhteydessä esiintyvää positiivista diskriminaatiota parempi vaihtoehto olisi massiivinen, Suomen lakeja ja ihmisoikeussopimuksia rikkova operaatio, joka syrjisi törkeästi tänne muuttaneita ihmisiä

        Miten se syrjisi heitä? Olisivat tulematta maahan, jossa ei ole töitä omillekaan, niin eivät joutuisi syrjityiksi. Mitä Suomen lakeja ja mitä ihmisoikeussopimuksia rikollisten karkottaminen tai turvapaikkashoppailijoiden maahan päästämisen estäminen rikkoo?

        Ironista kyllä, asun kunnassa, jossa Suomessa syntyneet puhuvat ruotsia. Olen siis paluumuuttajana usein joutunut tilanteisiin, jossa en puhu valtaväestön kieltä.

        Suomihan on kuulemma kaksikielinen maa. Miten voi olla, että on alueita, joilla ei puhuta suomea? Eikö perustuslaki ole asuinalueellasi voimassa?

        Erityisesti vanhempi väki tuntuu olevan joskus jopa vähän suivaantunut kielitaidottomuudestani.

        Mitä lie kielirasisteja.

        Kun Lex Lokka astuu voimaan, onko minun poistuttava maasta vai heidän?

        En tiedä. Ovatko he rikollisia ulkomaalaisia vai oletko sinä sellainen?

        kyse on yleiseurooppalaisesta ongelmasta

        Koska yleiseurooppalainen ongelma, asialle ei voi tehdä mitään?

        jossa maahanmuutto on sivuseikka.

        Niinhän sinä väität ilman minkäänlaisia perusteluja.

        Millä sanoilla kuvailisit näyttelijä Krista Kososta?

        Häntä kutsuin tyhjäpäiseksi bimboksi, sillä sellainen hän on. Outoa, ettei sinulla ole kuvakaappausta tästä: https://twitter.com/JunesLokka/status/388393040798171136

        Syy mielipiteelleni Kristasta löytyy täältä: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=247684882049291&set=a.116501851834262.23813.100004233433878&type=1

      • Aiemmin olit valmis aloittamaan Suomessa jo asuvien ihmisten poistamisen, alkaen rikollisista ja jatkaen ”työttömillä, joilla ei mitään todellisia siteitä maahamme, jne.”

        Onko käsityksesi suomalaisesta lainsäädännöstä niin hatara, ettet ymmärrä tällaisen operaation lainvastaisuutta?

        ”En tiedä. Ovatko he rikollisia ulkomaalaisia vai oletko sinä sellainen?”

        Koska tämä tapahtuu Lex Lokan voimaanastumisen jälkeen, on kysymys esitettävä sinulle. Linjauksistasi on pääteltävissä, että karkotettaviin rikollisiin kuuluvat ainakin työttömät maahanmuuttajat, mutta ilmeisesti myös laajemmin haitallisen monikulttuurin edustajat?

        Sipoon ollessa monikulttuurinen kunta, aiotko irrottaa sen Suomesta fyysisesti, juridisesti vai vain etnisillä puhdistuksilla?

        ”Koska yleiseurooppalainen ongelma, asialle ei voi tehdä mitään?”

        Väärin, asialle on vain vaikea tehdä mitään kansallisella tasolla ilman joko 1) irtautumista Euroopan unionista ja Schengen-alueesta tai 2) eurooppalaisten sopimusten sisällön muuttamista ja työväelle edullisten sopimuksien solmimista.

        Nämä ovat tietenkin molemmat teoreettisesti mahdollisia asioita, joita Euroopan vasemmiston jäsenpuolueet pyrkivät jokainen omalla tavallaan edistämään tulevissa Euroopan parlamentin vaaleissa.

        Kapitalismin luonnetta ei silti vaaleilla tai EU:sta irtaantumisellakaan muuteta.

      • Aiemmin olit valmis aloittamaan Suomessa jo asuvien ihmisten poistamisen, alkaen rikollisista ja jatkaen “työttömillä, joilla ei mitään todellisia siteitä maahamme, jne.”

        Ja edelleen olen, ei mikään ole muuttunut.

        Onko käsityksesi suomalaisesta lainsäädännöstä niin hatara, ettet ymmärrä tällaisen operaation lainvastaisuutta?

        Mikä tässä on lainvastaista? Katso ulkomaalaislain maahantuloedellytys- ja karkottamispykälät.

        Linjauksistasi on pääteltävissä, että karkotettaviin rikollisiin kuuluvat ainakin työttömät maahanmuuttajat, mutta ilmeisesti myös laajemmin haitallisen monikulttuurin edustajat?

        Oikein ymmärsit.

        Sipoon ollessa monikulttuurinen kunta, aiotko irrottaa sen Suomesta fyysisesti, juridisesti vai vain etnisillä puhdistuksilla?

        Mikä siinä kunnassa on monikulttuurista? Siellähän on vain 552 syntyperältään ulkomaalaista asukasta eli 2,9 %. Näistä kokonaiset 13 kpl on Afrikasta.

        Kokeilepa Turun Varissuota tai Itä-Helsinkiä.

        Nämä ovat tietenkin molemmat teoreettisesti mahdollisia asioita, joita Euroopan vasemmiston jäsenpuolueet pyrkivät jokainen omalla tavallaan edistämään tulevissa Euroopan parlamentin vaaleissa.

        Ketä sinä yrität huijata? Vasemmisto ei millään tavalla ole eurokriittinen, toisin kuin IPU tai Muutoksen tietyt jäsenet, joista minä olen yksi. Seuraatko sinä lainkaan politiikkaa?

        Päinvastoin, vasemmisto hyökkää eurokriittisten kimppuun, ks. esim. http://jlokka.blogspot.fi/2013/08/saksa-vasemmisto-hyokkasi.html

      • Puhe oli laajasti maahanmuuttajien työttömyydestä. Suomessa asui vuoden 2011 lopussa 266 148 ulkomailla syntynyttä henkilöä, joista 38% on ulkomailla syntyneitä Suomen kansalaisia ja 62% ulkomaan kansalaisia.

        Ulkomaalaislaki koskee vain tätä 62 prosenttia, joten sekoitat nyt tapasi mukaan asioita. Mutta paneudutaan nyt silti siihen, mitä laki sanoo.

        Lain mukaan maasta voidaan karkottaa oleskeluluvalla oleskellut ulkomaalainen: 1) joka oleskelee Suomessa ilman vaadittavaa oleskelulupaa. Työttömyydestä siinä ei puhuta mitään. Lisäksi laki painottaa:

        Pakolaista ei saa karkottaa kotimaahansa tai pysyvään asuinmaahansa, johon nähden hän on edelleen kansainvälisen suojelun tarpeessa. Pakolaisen saa karkottaa vain valtioon, joka suostuu ottamaan hänet vastaan.

        Ketään ei saa käännyttää tai karkottaa alueelle, jolla hän voi joutua kuolemanrangaistuksen, kidutuksen, vainon tai muun ihmisarvoa loukkaavan kohtelun kohteeksi, eikä alueelle, jolta hänet voitaisiin lähettää sellaiselle alueelle.

        ”Mikä siinä kunnassa on monikulttuurista?”

        Lähipiirini lisäksi naapurustoni ja koko kunnan historia:

        1200- ja 1300-luvulla ruotsalaiset uudisasukkaat purjehtivat Sipoonjokea ylös ja perustivat asuinpaikkansa Sipoonjoen ja sen sivujokien hedelmällisiin laaksoihin. Yksi merkittävä syy ruotsalaisten maahanmuuttoon oli väestöpaine Sveanmaan maakunnassa, josta muuttajat pääosin olivat kotoisin. Toinen syy oli tuottoisa silakanpyynti. Ruotsalaisten asettuessa asumaan Sipooseen täällä oli jo jonkin verran suomenkielistä asutusta, joka oli peräisin todennäköisesti Hämeestä. Hämäläiset harjoittivat kaskiviljelyä ja asettuivat sen vuoksi asumaan metsäisille alueille Sipoon itä-, koillis- ja lounaisosiin. Myös virolaisia muutti Sipooseen.

        ”Vasemmisto ei millään tavalla ole eurokriittinen”

        Virheellinen väittämä. Kannattaa vaikka katsoa YouTubesta, jos on liian laiska lukemaan asiasta.

      • Posted by Oula Lintula on 15 lokakuun, 2013 at 14:11

        Kiva että viittasit kohdallani kokoomukseen. Kokoomus toden totta oli poliittinen kotini monien talouspolitiikan alan kysymysten puolesta. Valitettavasti kokoomus on Kataisen aikana mennyt sellaiseksi, ettei sitä omakseen tunnista, ja demokratia- ja sananvapauskäsitysten osalta ollaan aika pahasti metsässä. Siksi erosin sieltä.

        Kokoomuslainen arvomaailmani ei siitä sen kummemmin muuttunut (vaikka kokoomus muuttui) ja siksi on ehkä ymmärrettävää, että kovin hedelmällistä keskustelua en kommunistin kanssa saa aikaiseksi.

        Kiitos nyt kuitenkin tähänastisesta, mutta taidan jättää tähän. Jos kiinnostaa joskus jatkaa niin eiköhän minut löydä se jota kiinnostaa.

      • Kiitos minunkin puolestani, tämä on ollut erittäin silmiä avaava matka muutoslaisten taianomaiseen maailmaan! Kirjoittanen tästä uuden blogijutun, kunhan suinkin muilta hommiltani ennätän.

  6. Posted by Sleipnir on 12 lokakuun, 2013 at 12:51

    ”Homma-foorumilla viihtyvästä Lintulasta syrjintää on myös se, ettei hän pääse natsien kanssa samalle listalle.”

    Oletko hieman yksinkertainen kun et kykene näkemään ilmeistä itseironista heittoa, vai oletko vain epärehellinen?

    Vastaus

  7. Suomi on ollut todellakin aina monikulttuurillinen paikka ja tuon kaltaiset tarrat, jossa väitetään, että monikulttuurisuus on pahaksi lapsillesi alkaa olla jo ihan siinä rajoilla, ettei mene syrjinnäksi.

    Junes on hyvä ja kertaa Suomen historiaa ihan nyt vaikka koko 1900-luvulta. Ruottalaisia, venäläisiä, juutalaisia, saksalaisia jne. Seinäjoellakin on tällä hetkellä liki 100 kansallisuutta ja se ei häiritte kuin pienen patrioottijoukon elämää. Persuja ne täällä toistaiseksi ovat.

    Vastaus

  8. Mielenkiintoisesta analyysista huolimatta, joudun oikomaan pari virhettä jotka ovat näemmä vahingossa lipsahtaneet muuten näennäisen objektiiviseen tekstiin,

    1. ”Vasemmistolaisen absurdismin sijaan Kuru kannattaa “terveellä moraalilla” varustettua yhteiskuntaa, jossa “mädät aatteet” kuten kommunismi on “estetty” – tarvittaessa tuliasein.”

    En ole kieltämässä kommunistista ajattelua, agitointia tai poliittista toimintaa, vaikka pidänkin sitä mahdollisena uhkana kansalaisoikeuksien kannalta. Sosialististen ja kommunististen liikkeiden suurin saavutus on maasta riippumatta ollut viattomien ihmisten murhaaminen, nuorison aivopesu, kulttuurin tuhoaminen ja lopullisessa vaiheessa taloudellinen luhistuminen ja paluu kapitalistiseen järjestelmään.

    Näen että ihmisellä on oikeus puolustaa itseänsä aseellisesti, jos hänen ja lähimmäisten henkeä uhataan fasistien tai antifasistien toimesta. Uhka on sinänsä perusteltu, sillä historia on osoittanut että jopa näistä ”peace and love”-kommunisteista kuoriutuu keskitysleirien vartijoita, kunhan vain tilanne sitä vaatii.

    2. ”Kurulaisessa yhteiskunnassa yhteiskunta luottaa yksilöihin, kunhan he ovat Kurun kanssa samaa mieltä.”

    Yhteiskunta luottaa ihmisiin, jotka ovat sitoutuneet henkisesti non-aggressioperiaatteen noudattamiseen. Jos olet halukas rajoittamaan toisen ihmisen kansalaisoikeuksia oman henkilökohtaisen mielipiteesi takia, eläminen vapaassa yhteiskunnassa voi olla vaikeaa.

    Tämä on tietenkin vaikea pala kommunisteille, sillä kyseinen aate perustuu melko pitkälti ajatukselle ”tiedän paremmin tarpeesi kuin sinä itse”.

    .

    Vastaus

    • Itsehän tunnut parhaiten tietävän koko yhteiskunnan tarpeet, koska pystyt vakavalla naamalla esittämään ideologisia kriteereitä, joilla tänne ihmisiä voidaan kelpuuttaa.

      Vastaus

    • Minä olen jonkin sortin kommunisti ( http://sosiokeiju.blogspot.fi/2013/02/mina-aarivasemmistolainen.html ) ja myönnän avoimesti tietäväni paremmin monien ihmisten tarpeet kuin he itse. Sitä kun itse on kriittinen (mukaan lukien itsekriittinen), yhteiskunnallisesti valveutunut ja tiedostava, lukenut muttei ainoastaan kirjaviisas ja blaa blaa (tähän muuta pseudonarsistista), ymmärtää, että jonkun toisen lätisemä turhanpäiväinen ”mää perkele haluan neekerit pois suamesta ja päivärahat pois työttömiltä lusmuilta ja sivarit linnaan ja vielä sen ettei ultrapraata soiteta enää koskaan rariossa perkele” ei kuvaa sitä, mitä hän todella tarvitsee. Mieluummin hänelle soisi välittämistä ja huolenpitoa yksilötasolla, hänen edustamalleen kansanryhmälle taas sosialistis-humanistis-pasifistista uudelleenkasvatusta yhteiskunnallisella tasolla. En peittele näkemystäni, näin ajattelen.

      Vastaus

      • Sinun logiikallasi minä voisin väittää että olisit onnellisempi ilman kommunismia ja sinun tulisi nyt väkivallan uhalla alkaa toteuttamaan kalvinistisia paleolibertaarisia ihanteita elämässäsi. Lopputuloksena varmaankin sisällissota, jos erimielisyydet eskaloituisivat koskemaan kokonaisia ihmisryhmiä.

        Ei kiitos. Minä en edes halua väittää että tiedän sinua paremmin mikä sinulle on hyväksi, älä sinäkään tee samaa muille.

      • Tuukka: tässä tuleekin tärkeä pointti – minä en puhunut ylläolevassa väkivallasta tai edes pakottamisesta mitään. Minä uskon asiaani ja sen voimaan.

  9. Suomi on aina ollut monikulttuurinen ja on edelleen. Johan sen tästä tappelun määrästäkin huomaa 🙂

    ”Reaalinen tasa-arvo” on yksi helvettiin eli totalitarismiin johtavan tien päällysteistä. Sillä käytännössä tuollaiseen tasa-arvoon pyrkijät joutuvat rajoittamaan toisten vapauksia. Vapaus akbar!

    ”On tärkeää vastustaa päättäväisesti jokaista ideologiaa, jolle tasa-arvo on tavoite ja absoluuttinen arvo. Ei pidä luottaa egalitaristien ristiriitaiseen hokemaan “kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia”: se johtaa maailmaan, jossa kaikki ovat samanlaisia ja eriarvoisia.”

    Kaikki samanlaisia, kaikki eriarvoisia

    Vastaus

    • ”On tärkeää vastustaa päättäväisesti jokaista ideologiaa, jolle tasa-arvo on tavoite”

      Ei siis esimerkiksi fasismia, jolle tasa-arvo ei ollut tavoite. Että sellaista totalitarismin vastustamista.

      Vastaus

  10. Kaikkea totalitarismin beigen ja harmaan sävyjä pitää ilman muuta vastustaa.

    Fasismi ja liberaali ovat sanoja, jotka liian venyvinä käsitteinä tyypillisesti tekevät keskustelemisen täysin mahdottomiksi. Alkuperäinen Italian fasismi oli vasemman laidan sosialidemokratiaa eli täsmälleen sitä, jolla Suomeakin on hallittu ne vuodet kun Moskova esti Kokoomuksen pääsemisen hallitukseen.

    Pääosa maailman valtioista edustaa nykyään jonkun sortin fasismia eli kolmatta tietä. Kapitalismi ja kommunismi ei kovin suuressa mittakaavassa toteudu missään.

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Fasismi#Talouspolitiikka

    Vastaus

    • Onhan se tietty vaikea keskustella, jos itse määrittelee kaikki termit uusiksi. Kapitalismi toteutuu erittäin suuressa mittakaavassa koko maailmassa. Fasismiin ja siitä kehittyneeseen natsismiin kuului olennaisesti sosiaalidarwinismi, voiman ja erityislaatuisuuden ihannointi. Samaa sosiaalidarwinismia ihannoi myös markkinaliberalismi, tosin individualistisesta näkökulmasta kollektiivisen sijaan.

      Suomalaisesta kommunistien ja muun laajan vasemmiston ajamasta hyvinvointiyhteiskunnasta tämä ominaisuus sen sijaan puuttui. Ainoa konkreettinen yhtymäkohta fasismiin on kolmikantainen sopiminen, jossa on fasistisen korporatiivisuuden piirteitä. Sen takia me kommunistit olemme kolmikantaisuutta vastustaneetkin.

      Vastaus

  11. Erinomaista nettijournalismia, Sippo. Yksi asia minua hieman kiusaa tässä ja se on se, että jos kaikkia ns. kyseenalaisia keinoja kavahdetaan, ollaan vaarallisen lähellä vihreiden, demareiden ja nykyvassareiden edustamaa, vasemmalle vivahtavassa politiikassa kaiken pahan alkua ja juurta merkitsevää poliittisen korrektiuden ihannointia. Mutta se siitä, muuten hieno kirjoitus ja hyvää jatkoa.

    Vastaus

    • Tarkka journalisti olisi huomannut, että olen esittänyt taiteellisessa kontekstissa kerran aiemminkin, jo vuosia sitten natsitervehdyksen. Jopa ulkomailla! Suomen maine on mennyttä!!!11

      Vastaus

      • Jos luet jutun tarkemmin, huomannet etten ole kirjoittanut sinusta siinä ollenkaan. Näköjään se on kova kolaus egollesi. Pitänee tehdä jatkojuttu.

  12. Suomi on aivan käsittämättömän monikulttuurinen. Etelässä ovat kauempaa tulleet maahanmuuttajat, lännessä ruotsalaiset, idässä venäläiset ja pohjoisessa kaikkien näiden lisäksi saamelaiset ja norjalaiset.

    Erityisesti minua kiinnostaisi tietää, miten yksikulttuurisessa suomessa kohdeltaisiin vaikkapa äitini kaltaisia saamelais-suomalaisia monirotuisia. Saamelaiset kun kuitenkin puhuvat kokonaan toista kieltä, elävät toista elämäntyyliä ja ovat jopa jatkuvissa riidoissa maankäyttöoikeuksiensa suhteen suomalaisten kanssa.

    Vastaus

    • Posted by Järkevä ihminen on 25 marraskuun, 2013 at 09:05

      Tässä keskustelussa tuli hyvin osoitettua, että blogin pitäjä on rasisti, joka yrittää suosia joitakin rotuja toisten kustannuksella.

      Blogin pitäjän kannattaa muuttaa Detroitiin. Siellä on yllin kyllin sitä terveellistä monikulttuurisuutta. Se on ihanneyhteiskunta, johon blogin pitäjä tähtää myös Suomessa. Vasta sitten, kun täällä drive-by shootingit ovat arkipäivää, on blogin pitäjä tyytyväinen.

      Vastaus

  13. […] « Muutoksen tunkkaiset tuulet […]

    Vastaus

  14. […] egonsa tuntuu myös saaneen kolauksen siitä, etten ole maininnut edellisissä jutuissani koko […]

    Vastaus

  15. […] miksi Huhtasaaren annetaan jatkaa puolueessa moisten puheiden jälkeen, vaikka James Hirvisaari sai aikoinaan potkut yhden superhumoristisen kainalontuulettelun […]

    Vastaus

  16. […] -mielenosoitus vaikuttaa olevan jälleen uusi tapa yrittää antaa uskottavampi, sisäsiisti maine samoille eltaantuneille äärioikeiston puhuville päille, jotka ovat Homma-forumin alkuajoista lähtien […]

    Vastaus

  17. […] kommenttiketju on kuitenkin edelleen olemassa kaikkien näiden vuosien jälkeen, ja on kaiken kansan nähtävillä! Ketjusta on jopa edelleen […]

    Vastaus

Jätä kommentti S. P. Kähmi Peruuta vastaus